Jan Gyllensten.


Har varit i Boden hela dagen på en föreläsning av Jan Gyllensten, vilken underbar människa.Mycket lätt att lyssna på, ibland kan ju vissa föreläsare vara så tråkiga att man nästan somnar. Men inte han :)

Han gick bla igenom om nerver, arvsanlag, kommunikation mm om hundarna och det han förespråkade mest var ju leken.
Jag ska faktiskt prova lite på Max när det gäller kamplek, har tidigare fått höra att man ska inte köra det med en het hund. Men Jan menade att visst kan man göra det så länge det är lek och inte går till överstyr för hunden.

Han tyckte oxå att man kan gott ha kamptrasa eller annan rolig leksak för hunden i fickan och när det dyker upp situationer så tar man fram den där roliga saken och leker med hunden och får den då att koppla bort allt annat.
Han menade att vissa människor inte vill ha en pinntokig hund mm. Men han menade att det är ju då du har hundens uppmärksamhet, hunden gör allt för att få tex pinnen.

Han har jobbat som Polishundförare, inköpare av polishundar och en massa andra saker som jag inte nu direkt kommer ihåg.
Här kan ni läsa mer om
honom .

När han pratade om olika saker som bla annat passivitet, skotträdsla, koncentration mm så log jag för mig själv. Allt han pratade om hur en hund ska reagera mm passade så bra in på Smulan, hon var inte skotträdd, klarade av att lägga sig ner och vara passiv. Hon var inte arg mot andra hundar, älskade människor och framför allt så hade hon all koncentration på mig, hon bara väntade på nästa komando.
Tänk egentligen vilken underbar hund jag har haft, det tråkiga är ju att jag inte fick ha henne så länge och jag saknar henne så mycke.


Nu ska jag kolla på adlibris och se om dom har Jans bok, iså fall ska jag beställa den.

Ha nu en riktigt trevlig kväll och mys med era hundar, det ska jag :)
För man vet aldrig när man måste ta farväl av dom :(



<3 Smulan <3





Kommentarer
Postat av: Erika

Lilla Smulan <3



Kul att föreläsningen var bra :) Om du beställer boken kan du använda arvode att betala den med (visst hade du arvode att använda?).

Postat av: Nina

Klart du ska få se bilderna:D När kommer du till Piteå??????

2010-12-02 @ 20:35:56
URL: http://nina88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback