Stockholm 17/6-20/6 !!

 
 
Hej på er, nu är det ett bra tag sen jag bloggade sist. 
Egentligen brukar jag bara skriva saker om hundarna här, men vill bara skriva av mig lite om stockholms resan.
 
Vi for på Måndan och det började ju inte bra, jag glömde mobilen på Shell i Boden men tjejen som jobbade hade hittat den så jag har fått tillbaka den.
Flygresan ner gick bra men värre vad det med taxiresan in till Stockholm, 3 filig väg men kö :( Det tog över 1 timme att komma till hotellet.
När vi hade kastat in väskorna så började vi prommenera på Södermalm där hotellet var, vi stannade till på en pizzeria som hade riktigt goda pizzor. Så om ni är på södermalm, sök reda på Angelos :)
Hittade en bar som sålde sommar bira för 29 kr å det bästa: Det var Norrlandsguld :))
 
På Tisdan gick vi upp och åt frukost, sedan gick vi från Södermalm till Gamlastan där vi vandrade upp och ner, hit och dit i olika gränder. Sedan tog vi en båt över till Djurgården och såg på Vasa skeppet och Abba museet.
Sedan tog vi båten tillbaka till Gamlastan och åt lunch på Desperata Fåret. Båten hette Hop-on, Hop-off och kostade 120kr/st. Vi fick använda biljetten 24 timmar och man fick hoppa på och av vars man ville och hur ofta man ville.
Knallade sedan vidare till Södermalm och gick efter olika gator.
 
På Onsan gick vi till Norrmalm och var in på NK, såg där Olof Palme blev mördad, satt på Segelstorg, kikade hur stureplan såg ut. Men avslutade med att äta på TGI Friday brevid kungsträdgården. Satt sedan och solade i trädgården en timme innan vi gick tillbaka till Södermalm.
Och på kvällen tog vi en sista pizza på Angelos.
Idag har vi kommit hem och det var ganska skönt kan jag säga er, borta bra men hemma bäst.
Har inte haft mobilen på 3 dagar så nu sitter jag och kikar runt på FB och ska sen spela Candy crusch :)
 
Vill bara avsluta med att om ni far till Stockholm så bo gärna på Hotell Alexandra på Södermalm, vi betalade 1050 kr/person för 3 nätter och då ingick frukost !! Fint hotell och bra fukost :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback