Aktivitetsarmband

Köpte mig ett armband på Fredag, tänkte att det är en bra grej som ger mig en spark i arslet när jag är för lat, man ska ju uppnå ett visst mål enligt den 😊

Jag har inte tränat nå sen före jul och det har blivit alldeles för mycket gott så nu har resultatet blivit att jag har nästan gått upp allt jag gick ner före jul. Förbannat vad jag blir arg på mig själv 👿

Igår hade jag gått 13 000 steg och hade då nått mitt mål. Men det blir intressant att se hur många steg jag går imorgon när jag jobbar, för ska sanningen fram så låg jag mest på soffan igår och såg på Greys anatomy.
Enda gångerna jag rörde på mig var mina promenader som jag går minst 5 gånger/dag med hundarna. Igår blev det en längre eftersom att det var så härligt väder ute 😊
Har även börjat med andra utmaningar:



Och squat och plank challenge😊 Eftersom att utmaningen med kom i form redan har planka och knäböj så kollar jag dom andra hur mycket som ska göras efter deras utmaning.

Jag kommer även f.om idag att börja om med crosstrainer 3 gånger i veckan: Tisdag,Torsdag och Söndag.

Eftersom att jag nu är ensammen och behöver bara städa,tvätta och laga mat åt mig själv så har jag så mycket fritid över som jag kan lägga på mig själv så att jag mår bra, tidigare har jag lagt den tiden på andra och försummat mig själv.

Så fort jag har kommit från jobbet har jag dammsugit, varje dag. Nu gör jag det 2 gånger/vecka.Städade varje vecka men nu tar jag golven varje vecka och dammtorkar 1gång/ 14:e dag.
Förr tvättade jag flera gånger/ vecka. Nu blir det ca 2 maskiner/vecka.
Jag passar på att laga mat när Sanna kommer så att jag har matlådor, förr stod jag i princip varje dag framför spisen.
Min nästa relation kommer inte att bli så här, man är 2 i en relation och ska hjälpas åt. Inte bara 1 som ska göra allt.

Nu ska jag avrunda här, ska ställa mig på crosstrainern och sen kan jag med gott samvete lägga mig på soffan 😊
Även om jag inte hinner beach 2015 så hinner jag till 2016, bättre sent än aldrig 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback