Fördel och nackdel ...

Det är fördelar och nackdelar med att bo i lägenhet när man har hund, men ibland blir nackdelen en fördel 😊
Vi går minst 5 gånger/dag, ca 3,3-3,5 km/ dag men på helgerna blir det mer för då går jag längre med dom.

Nackdelen med att bo i lägenhet är just det där att man måste klä på sig, på med koppel och kolla att man har bajspåsar med sig, när man bor i hus tar man på sig jackan och går ut på bron.
Men fördelen blir då att jag kommer mig ut på promenader som jag aldrig hade gjort om jag bodde i hus 😊

Sen måste jag erkänna att som tex igår när det var -31, visst var det kallt att gå ut men jävligt skönt samtidigt när man kommer in. Om någon stannar för att göra sina behov, då hoppar dom på 3 ben och då måste man jogga lite så dom inte fryser ihop så då får jag lite extra motion 😊
Bilden nedanför visar hur långa promenaderna blir, vi går samma varje dag Måndag-Fredag. Jag kollade med Runkeeper i December, längst ner på bilden är morgon sen fm,em,middag och kväll.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback